jag skriver av mig, inget märkvärdigt liksom

för alla känslor kämpar emot trots alla tankar dom tar över
allt prat tar mig till vansinne, skitsnack är det sista jag behöver
att söka trygghet hos nån och gräva sitt hem i någons famn
att kunna luta sig tillbaka mot någons axel, kunna somna med sin hand i hans hand
det är något man inte upplever varenda dag utav sitt liv
förutom nu, som jag, som funnit det, efter att vi tagit initiativ
jag, som med mitt vidöppna hjärta tappade det hjärtat till dig som fångade det för att det behålla
du, som byggde upp en trygghet hos mig, fick mig med dina ord känna mig förtrollad
aldrig känt mig lika upptagen av känslor förr som jag gör idag,
för du tog över mig, fick mig att leva, hjälpte mig att hitta mitt jag.
så jag glömde alla bekymmer, började om, älskade dig som om jag aldrig förr blivit sårad
varje natt utan dig, ensamheten och rädslan de gånger du inte svarat, gav mig kalla kårar
jag brydde mig inte mer, jag blev så säker på oss och att du var han
han jag aldrig skulle hitta, som högsta priset i livet som jag vann
så jag glömde alla bekymmer, för du gjorde mig trygg i din famn
fick mig att lita på, att så länge jag hade dig kunde jag alltid simma lugnt in i hamn.
men om vattnet stiger, och jag drunknar påvägen dit?
och om du inte tänker öppna dina armar mer så allt bara rasar samman, all tillit?
tänk den dagen då det trots allt inte finns någons axel att luta mot,
att när jag försöker luta mig tillbaka, finns det inget kvar som tar emot.
tänk att inte veta om det i slutändan ens är tryggt hos den man funnit sin trygghet
att inte kunna vara hundra procent säker på ifall sin kärlek kommer lämna en i ensamhet
det är just det som tränger sig in framför alla känslor, och jag försöker vara stark
att våga lita, tro och hålla benen stadigt på rak mark.
för den dagen jag inte skulle ha den famnen att dyka in i mer,
eller kunna leta min hand till din hand igen, då din hand är upptagen med att hålla fast i fler
den dagen kommer jag bli totalt blind, utan någon som helst ljus kvar
för jag har gett dig allt, exakt allt jag har©

Här kan du både läsa & skicka kommentarer.
Postat av: Mika

Totta mooses taa on markvardigt. Onks kaikki OK Anttu?

2011-04-21 @ 07:51:56
Förvänta dig inget svar om du kommenterar anonymt eller kommenterar enbart för att hacka, så skriv gärna ditt namn innan du klickar iväg din kommentar! =) Kärlek, Angelica


Skriv din kommentar här

Jag heter:
Kom ihåg mig

Min e-postadress: (Publiceras ej)

Min bloggadress/hemsida:

Detta hade jag på hjärtat:

Trackback